۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

ویکی لیکس: افشای جنایتی دیگر از رژیم آمریکا در عراق

بر اساس اسناد محرمانه افشا شده آمریکایی، نظامیان این کشور در سال 2006 یک خانواده عراقی را قتل عام کردند.

براساس يک سند محرمانه آمريکایی که از سوی پایگاه اطلاع رسانی "ویکی لیکس" فاش شده است، نظامیان آمریکایی، 10 عضو یک خانواده عراقی شامل چهار زن و پنج کودک را در سال 2006  به قتل رساندند. 
این حادثه در شهر بلد واقع در شمال بغداد روی داده و پس از قتل عام این خانواده، خانه آنها هم در حمله ای هوایی ویران شد.
افشای این سند نشان می دهد، حتی گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز این جنایت آگاه بوده است؛ فيليپ آلستون گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در نامه اي به واشنگتن نوشته بود: " گزارش هاي مختلفي دريافت شده است که نشان مي دهد در روز 15 ماه مارس سال 2006 نظامیان آمريکايي دست‌کم ده عضو يک خانواده عراقي را در حمله ای به قتل رسانده اند.
در اکتبر سال 2010 ویکی لیکس دست کم 400 هزار سند محرمانه از جنگ عراق را که شامل گزارش های روزانه ارتش آمریکا در سال های 2003 تا 2009 است، منتشر کرد.
برخی از این اسناد حاوی اطلاعات تکان دهنده ای از جنایات نظامیان آمریکایی در عراق است؛ اسناد ویکی لیکس نشان می دهد در طول سالهاي 2003 تا 2009 ميلادي و حضور نظاميان آمريكايي به بهانه مبارزه به تروريسم در عراق، بيش از 66 هزار شهروند غيرنظامي عراقي جان خود را از دست داده‌اند.
ویکی‌لیکس در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و از نوامبر ۲۰۱۰ پخش اسناد سری و محرمانه سیاست‌های خارجی آمریکا را آغاز کرده است؛جولیان آسانژ فعال اینترنتی استرالیایی الاصل و رئیس این موسسه هم اکنون در بازداشت خانگی به سر می برد.

مطالب مرتبط:



Best Blogger Tips

0 نظرات:

شما می توانید شکلک ها یا همان اسمایلی های زیر را برای نشان دادن احساس خود در نظرات استفاده کنید، به سادگی کد قرار داده شده در کنار هر اسمایلی را کپی و پست کنید:
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| :)] :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر

مطالب پیشنهادی

این صفحه را به اشتراک بگذارید

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites