۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

شش ميليون فلسطيني به علت اشغال سرزمینشان، آواره هستند

جنایات جنگی را نقض قانون‌ها و آداب و رسوم جنگی می‌دانند که شامل و البته نه محدود قتل، برخورد ناشایست و یا اخراج اهالی ملکی مناطق اشغال شده به منظور گماشتن به کارهای برده وارانه یا به هر منظور دیگری، قتل و یا برخورد ناشایست با اسرای جنگی یا اشخاص اسیرشده، کشتار گروگانها، غارت ملکیت‌های شخصی، ویرانی عمدی شهرها و روستاها درصورتیکه نیاز نظامی قابل توجیه وجود نداشته باشد است.

دیده‌بان حقوق بشر «هدف قراردادن عمدی شهروندان غیرنظامی» را در طی یک جنگ، جنایت جنگی میداند.
اقدام صهیونیستها در اشغال اراضي فلسطيني‌ها، آوارگي بيش از نيمي از جمعيت مردم فلسطين را موجب شده است.

موضوع آوارگان فلسطيني به ويژه آوارگان جوان، موضوع اصلي کنفرانس دو روزه سازمان ملل در بروکسل بود.

مقام‌هاي فلسطيني شرکت کننده در اين کنفرانس مي‌گويند، اقدام اسرائيل در اشغال اراضي فلسطين موجب شده است تا تعداد زيادي فلسطيني در تبعيد و يا در اردوگاه‌هاي تشکيلات خودگردان و يا کشورهاي هم‌جوار به سر برند.

شرکت کنندگان در اين کنفرانس همچنين از آوارگي حدود شش ميليون فلسطيني که يکي از بزرگ‌ترين جمعيت آوارگان دنيا محسوب مي‌شوند، به عنوان مانعي جدي در مسير پيشرفت اقتصادي مردم فلسطين ياد کردند.

تحليل‌گران مي‌گويند، از آن جايي که تعداد زيادي از جمعيت مردم فلسطين آواره هستند، بنابراين اگر به آن‌ها اجازه بازگشت به سرزمين‌شان داده نشود در معرض خطر جدي از سوي رژيم اسرائيل قرار دارند.

سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ با صدور قطعنامه‌اي تاکيد کرد که بايد به تمامي پناه‌جويان فلسطيني اجازه داده شود تا به سرزمين‌هاي خود بازگردند اما رژيم اسرائيل تا کنون از اجراي اين قطعنامه خودداري کرده است.

از طرفي ديگر به رغم موج انتقادات جهاني از اقدام اسرائيل در ساخت وساز غيرقانوني شهرک ها در اراضي اشغالي، اين رژيم همچنان به اين روند ادامه مي‌دهد.

اين درحالي است که ناظران سياسي، اقدام منفعلانه اتحاديه اروپا در تحت فشار قرار دادن اسرائيل براي پايان دادن به روند غيرقانوني ساخت و سازها به باد انتقاد گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:



Best Blogger Tips

0 نظرات:

شما می توانید شکلک ها یا همان اسمایلی های زیر را برای نشان دادن احساس خود در نظرات استفاده کنید، به سادگی کد قرار داده شده در کنار هر اسمایلی را کپی و پست کنید:
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| :)] :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر

مطالب پیشنهادی

این صفحه را به اشتراک بگذارید

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites