۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

هولوکاست مسلمانان و نسل کشی یهودیان در اروپا

 «ژنرال ملادیچ» فرمانده نظامی صرب‌های بوسنی در جریان جنگ سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ بود و او سال‌ها به جرم محاصره سارایوو و کشتار ساکنین بوسنیایی مسلمان در سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ از سوی دادگاه بین‌المللی جرایم جنگی لاهه تحت تعقیب بود تا این‌که در ۲۶ مه ۲۰۱۱ در لازارووی صربستان دستگیر شد.

عنوان عکس: یکی از گورهای دسته جمعی سربرنیتسا

 در گذشته متهم کلیدی قتل عام سربرنیتسا پس از یک دهه فرار و زندگی مخفی توسط پلیس صربستان شناسایی و دستگیر شد. «راتکو ملادیچ» نقش کلیدی در قتل عام بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر از ساکنین مسلمان «سربرنیتسا» داشته و ارشد‌ترین مقام بازداشت شده متهم به جنایات جنگی جنگ بوسنی است که از زمان دستگیری «رادوان کارجیچ» در سال ۲۰۰۸ دستگیر شده است.
 هولوکاست مسلمانان بعد از قتل عام یهودیان توسط رژیم نژادپرست آلمان، بزرگ‌ترین نسل کشی در اروپا به‌شمار می‌آید.
 «ژنرال ملادیچ» فرمانده نظامی صرب‌های بوسنی در جریان جنگ سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ بود و او سال‌ها به جرم محاصره سارایوو و کشتار ساکنین بوسنیایی مسلمان در سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ از سوی دادگاه بین‌المللی جرایم جنگی لاهه تحت تعقیب بود تا این‌که در ۲۶ مه ۲۰۱۱ در لازارووی صربستان دستگیر شد. 

آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰۰۰ مسلمان در این واقعه بقتل رسیدند. جنازه این قربانیان در گورهای جمعی، به خاک سپرده شد. آمران و عاملان این جنایت برای گمراه کردن تحقیقات قضایی که احتمال می‌دادند پس از جنگ رخ دهد، جنازه‌ها را مثله کردند و در گورهای مختلفی به خاک سپردند تا هرگز مشخص نشود که بر سر قربانیان این کشتار هولناک چه آمده است. 

 کشف اجساد از گورهای دسته‌جمعی در اطراف سربرنیتسا ادامه دارد. تاکنون از حدود 60 گور دسته‌جمعی کشف شده، هویت دو هزار و 500 جسد توسط آزمایش دی اِن اِی معین شده‌ است.

عنوان عکس: راتکو ملادیچ؛ عامل بزرگ‌ترین قتل عام و نسل کشی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم
راتکو ملادیچ؛ عامل بزرگ‌ترین قتل عام و نسل کشی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم. عکس وی در سال ۱۹۹۵ در مقام فرمانده نظامی صربهای بوسنی و زمانی که پاکسازی نژادی منطقه به دستور وی آغاز شد.

عنوان عکس: منطقه‌ای در بوسنی، سال ۲۰۰۷ میلادی

از زمان پایان جنگ در شبه جزیره بالکان تا به امروز عملیات کشف گورهای دسته جمعی و تعیین هویت قربانیان ادامه دارد.  عکس بالا متعلق به منطقه‌ای در بوسنی، سال ۲۰۰۷ میلادی است.

عنوان عکس: تصاویر کشته شدگان قتل عام سال ۱۹۹۵ سربرنیتس
تصاویر کشته شدگان قتل عام سال ۱۹۹۵ سربرنیتسا در موزه‌ای در شهر توزلای بوسنی برای زنده نگاه داشتن نام آنان و یادآوری این فاجعه نصب شده است.

قتل عام سربرنیتسا داغ ننگی بر پیشانی اروپای متمدن

عنوان عکس: آغاز حمله نیروهای صرب به مردم بوسنی، سربازان بوسنیایی در حال دفاع از مردم
این عکس مربوط به آغاز حمله نیروهای صرب به مردم بوسنی است که به ناچار به نیروی نظامی بوسنیایی پناه بردند. بر اساس آمار حدود ۲۰۰ هزار نفر در این جنگ نابرابر کشته شدند.

عنوان عکس: جسد کودکی 10 ساله که توسط نظامیان صرب کشته شده
در جریان قتل عام سربرنیتسا به کودکان نیز رحمی نشد. عکس فوق جسد کودکی ۱۰ ساله را نشان می‌دهد که توسط ددمنشان نظامی صرب کشته شده است.

بیشتر کشته شدگان و مجروحین جنگ، مردم غیر نظامی بودند، مردمی که تنها به علت دین و نژادشان همان رفتاری با آنان شد که با یهودیان در جنگ جهانی دوم صورت گرفت.

عنوان عکس: مردم بوسنی یکی از کشته شدگان را حمل می‌کنند
عنوان عکس: شناسایی قربانیان سربرنیتسادر سال 2009
زنی در بوسنی پس از شناسایی گورهای دسته جمعی و اعلام هویت قربانیان تازه کشف شده در سال ۲۰۰۹ در حال زاری برای گذشته تلخ خود و بستگانش است.

عنوان عکس: راتکو ملادیچ در دادگاه
و بالاخره عامل قتل عام سربرنیتسا در دادگاه.
وی به نشانه اعتراض و به نشانه ملی گرایی! فرمان نظامی می‌دهد.
این عکس را با اولین عکس این مجموعه مقایسه کنید.
وی در دادگاه دائماً تاکید می‌کرد که تنها از مردم کشورش دفاع می‌کرده است و هم اکنون نیز بسیار بیمار است.
گفتنی است وی در صربستان هوادارانی دارد که وی را یک قهرمان ملی به حساب می‌آورند.

مطالب مرتبط:



Best Blogger Tips

0 نظرات:

شما می توانید شکلک ها یا همان اسمایلی های زیر را برای نشان دادن احساس خود در نظرات استفاده کنید، به سادگی کد قرار داده شده در کنار هر اسمایلی را کپی و پست کنید:
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| :)] :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر

مطالب پیشنهادی

این صفحه را به اشتراک بگذارید

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites