۱۳۹۰ آبان ۱۶, دوشنبه

ضرب و شتم سرباز ایرانی-آمریکایی توسط پلیس آمریکا

«کیوان سابقی» شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار، به خاطر ضربات شدید پلیس آمریکا به شکم و کمر وی در جریان برخورد خشونت‌آمیز پلیس اوکلند با معترضان، دچار پارگی طحال شد.
به گزارش دانشنامهٔ جنایات جنگی به نقل از سایت باراک اوباما، این آمریکایی ۳۲ ساله ایرانی‌تبار، دومین کهنه سرباز آمریکایی است که در جریان اعتراضات مردمی در آمریکا، توسط پلیس زخمی شده است.
براساس گزارش گاردین، «سابقی» تنها به جرم حضور در کنار معترضین، توسط پلیس مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و در حالی که دچار خونریزی بوده، به زندان منتقل شده است.

به گزارش دانشنامهٔ جنایات جنگی به نقل از سایت باراک اوباما، این آمریکایی ۳۲ ساله ایرانی‌تبار، دومین کهنه سرباز آمریکایی است که در جریان اعتراضات مردمی در آمریکا، توسط پلیس زخمی شده است.
براساس گزارش گاردین، «سابقی» تنها به جرم حضور در کنار معترضین، توسط پلیس مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و در حالی که دچار خونریزی بوده، به زندان منتقل شده است.



کیوان سابقی، سرباز ایرانی-آمریکایی
این گزارش حاکی است که پلیس به رغم درد شدید در بدن سابقی، تا ۱۸ ساعت از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری کرده است.
کیوان سابقی به خبرنگار گاردین که در بیمارستان مستقر بود، گفته است: «در خیابان در حال عبور بودم و از مرکز درگیری‌ها هم فاصله داشتم که یک گروه از پلیس روبروی من قرار گرفت. آن‌ها به من گفتند حرکت کن و من جواب دادم، به کجا؟ چون جایی برای رفتن نبود.»
وی افزود: «من مشغول صحبت با یکی از آن‌ها بودم و می‌گفتم چرا این کار را انجام می‌دهید. یک مرتبه یکی از آن‌ها حرکت کرد و
با باتوم به بازو، پا‌ها و پشت من ضربه وارد کرد. سپس سه یا چهار نفر از آن‌ها با من گلایز شدند و مرا دستگیر کردند.»
سابقی که در سال ۲۰۰۷ ارتش آمریکا را ترک کرده و در حال حاضر صاحب بخشی از یک رستوران- بار در شهر السریتو، واقع در شمال اوکلند است، می‌گوید: «پلیس به من دستبند زد و پیش از آنکه مرا به زندان ببرد، مرا در یک اتوموبیل ون به مدت ۳ ساعت نگه داشت.»
این آمریکایی ایرانی تبار ادامه داده: «در زندان از ناحیه شکم درد بسیاری داشتم و دچار خونریزی داخلی شدم به گونه‌ای که نمی‌توانستم سر پا بایستم. بر زمین افتاده بودم و سینه‌خیز به سمت درب سلول رفتم و کمک خواستم. اسهال داشتم و مدام استفراغ می‌کردم. تا ساعت ۶ بعد از ظهر در سلول بودم تا اینکه یک آمبولانس آمد.»

ضرب و شتم کیوان سابقی، سرباز ایرانی-آمریکایی توسط پلیس در آمریکا

سابقی را به‌‌‌ همان بیمارستانی که اسکات اولسون، اولین کهنه سرباز آمریکایی زخمی در جریان درگیری‌های چند شب پیش بدانجا فرستاده شده بود، بردند. اسکات اولسن اولین کهنه سرباز آمریکایی بود که در جریان اعتراضات، به خاطر اصابت نارنجک دودزا به سرش، دچار شکستگی جمجمه شده بود.

 
  • مصاحبه "ای بی سی نیوز" با خواهر کیوان سابقی




مطالب مرتبط:



Best Blogger Tips

0 نظرات:

شما می توانید شکلک ها یا همان اسمایلی های زیر را برای نشان دادن احساس خود در نظرات استفاده کنید، به سادگی کد قرار داده شده در کنار هر اسمایلی را کپی و پست کنید:
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| :)] :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر

مطالب پیشنهادی

این صفحه را به اشتراک بگذارید

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites