۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

جنایت در اردوگاه‌های مرگ، هولوکاست در صبرا و شتیلا

فیلم مستند جنایت در اردوگاه‌های مرگ

فیلم مستندی پیرامون کشتار مردم و ساکنین فلسطینی اردوگاه‌های صبرا و شتیلا به دست «نیروهای مسیحی فالانژ» و «نیروهای یهودی اسرائیل». صبرا و شتیلا یادآور اردوگاه‌های «آشویتس و بوخن‌والد» آلمان نازی است که تعداد زیادی اسیر غیرنظامی توسط نازی‌های آلمانی قتل عام شدند.


دو اردوگاه پناهندگان فلسطینی صبرا و شتیلا در غرب بیروت، لبنان قرار داشتند.
نیروهای فالانژ مسیحی تحت رهبری ایلی حبیقه و نیروهای یهودی اسرائیل تحت رهبری آریل شارون (وزیر جنگ) در اردوگاه‌های پناهندگان، «بیشتر از۳0۰۰ (سه هزار) زن و کودک و پیر و جوان آواره فلسطینی» به خاک و خون کشیده شدند.
این جنایت جنگی در محدوده تحت کنترل نیروهای دفاعی اسرائیل و با همکاری وزیر جنگ اسرائیل به وقوع پیوست.

اجساد پناهندگان فلسطینی در خیابان
بدون شرح


 در این قتل عام تعداد 3297 فلسطینی و لبنانی شهید شدند. در میان کشته‌ها ۱۳۶ لبنانی وجود داشت. پیکر هزار و ۸۰۰ نفر در خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ این اردوگاه‌‌‌ رها شده بود و هزار و ۹۷ تن دیگر نیز در بیمارستان غزه و ۴۰۰ تن دیگر در «بیمارستان عکا» به شهادت رسیدند.

سر بریده شدهٔ کودک فلسطینی در اردوگاه‌ مرگ
شکنجه کودک 9 ساله توسط نظامیان

دیوید هرست؛ خبرنگار معروف غربی در کتاب خود «تفنگ و شاخه زیتون» می‌نویسد:
 «اولین واحد شامل ۱۵۰ فالانژیست مسیحی پس از عبور از موانع اسرائیلی‌ها از در اردوگاه شتیلا وارد شدند که گروهی از آن‌ها علاوه بر سلاح، (چاقو) نیز به همراه داشتند. نسل‌کشی به مدت ۴۸ ساعت شروع شد و حتی در شب نیز با روشن کردن محوطه اردوگاه‌های مرگ توسط (اسرائیلی‌های یهودی) ادامه داشت. آن‌ها به زور وارد خانه‌های مردم شده و فلسطینی‌های در خواب را به رگبار مسلسل بستند. فالانژ‌ها بعضاً قبل از کشتن آنان را شکنجه می‌دادند چشم‌هایشان را درمی آوردند، زنده زنده پوستشان را می‌کندند، شکم‌ها را می‌دریدند، به زنان و دختران‌‌گاه بیش از ۶ بار تجاوز می‌کردند و بعد سینه‌هایشان را می‌بریدند و در آخر به ضرب گلوله آن‌ها را از پا درمی آوردند. بچه‌ها را از وسط دو شقه می‌کردند و مغزشان را به دیوار می‌کوبیدند. در حمله به (بیمارستان عکا) تمام بیماران را بر روی تخت کشتند. دست بعضی را به ماشین می‌بستند و در خیابان‌ها می‌کشیدند، دست‌های فراوانی برای بیرون آوردن دستبند و انگش‌تر قطع شد. اجساد مردم تا چند روز بر زمین مانده بود و گربه‌ها از گوشت آن‌ها می‌خوردند و آنقدر وحشی شده بودند که به مردم زنده نیز حمله می‌کردند زیرا به خوردن گوشت انسان عادت کرده بودند. در ‌‌‌نهایت چند بولدوزر به اردوگاه آورده تا علاوه بر دفن اجساد انسان‌ها، خانه‌های سالم را با خاک یکسان کنند».

اجساد کودکان فلسطینی در اردوگاه‌ مرگ
اجساد نوجوانان دختر و پسر فلسطینی

غازی خورشید؛ در کتاب خود «تروریست صهیونیستی در فلسطین اشغال شده» می‌نویسد:
 «در خیابانی جسد ۵ زن و چند کودک روی تلی از خاک افتاده بود… از جمله یک زن که پیراهنش از جلو پاره و سینه‌هایش بریده شده و در کنارش سر بریده دخترکی با نگاهی معصومانه دیده می‌شد. زن جوانی را دیدم در حالی که طفل شیرخواره‌اش را در آغوش گرفته، گلوله‌ها از بدنش عبور کرده و در بدن طفل شیرخوارش نشسته بود.»

سرباز مسیحی در حال استفاده از اسلحه آتش افکن

تونی کلیفتون؛ گزارشگر با سابقه غربی نیز در کتاب «آسمان گریست» می‌نویسد:
آنچه مرا سخت تکان داد این بود که شخصی بر اثر سوختن مرده بود. بعداً معلوم شد فالانژیست‌ها روی او بنزین ریخته و او را آتش زدند و فقط سفیدی دندانش در میان سر و صورتش که زغال شده بود نمایان بود.


جسد یک کودک عرب در اردوگاه‌ مرگ
جسد یک دختر کم سن و سال در اردوگاه‌ مرگ

در ۱۶ دسامبر ۱۹۸۲ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محکوم کردن کشتار غیرنظامیان فلسطینی در اردوگاه‌های مرگ، آن را نسل‌کشی نامید.

انتشار اخبار کشتار صبرا و شتیلا در اروپا، باعث واکنش شدید مردم نسبت به رژیم جنایتکار اسرائیل شد. در ایتالیا کارکنان فرودگاه شرکت خطوط هوایی اسرائیل ال عال را بایکوت کردند، نشان‌هایی با آرم ستاره داوود و صلیب شکسته پخش شد ومردم شعار «نازیسرائیل» (ادغام شده لغات نازی و اسرائیل) سر دادند. در فرانسه معلمان یکی از بهترین دبیرستان‌ها تمامی کلاس‌ها را تعطیل کرده و طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرانسه خواهان قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با اسرائیل شدند.

هولوکاست مسلمانان ، اردوگاه‌های مرگ

هولوکاست مسلمانان ، اردوگاه‌های مرگ


پس از انتخاب آریل شارون به نخست‌وزیری اسرائیل خانواده قربانیان نسل‌کشی با استناد به قانونی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ در مورد نسل‌کشی روآندا اعمال شد اقامه دعوی کردند. در ۱۲ فوریه ۲۰۰۳ دادگاه عالی بلژیک حکم به قابل پیگرد بودن نخست‌وزیر اسرائیل بدین جرم داد. در حالی که اسرائیل آن را سیاسی خواند. در ‌‌نهایت در ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۳، بخاطر تغییراتی که در قوانین بلژیک از آغاز این حادثه ایجاد شده بود، دادگاه عالی بلژیک قرار منع تعقیب آریل شارون را برای اتهام جنایت جنگی صادر کرد و دلیل آن نداشتن تبعیت بلژیکی شاکیان در زمان وقوع حادثه اعلام شد.


تکرار هولوکاست در صبرا و شتیلا، قتل عام ایرانی و فلسطینی
تکرار هولوکاست در صبرا و شتیلا، قتل عام ایرانی و فلسطینی

  • آمار کشته شدگان ایرانی در نسل‌کشی صبرا و شتیلا 
بعد از ۲۹ سال از آن جنایت هولناک که به دست شبه نظامیان مسیحی تحت حمایت ارتش رژیم اسراییل به خاک و خون کشیده شدند، روزنامه لبنانی «السفیر» فاش کرد که ۲۱ تن از صد‌ها قربانی نسل‌کشی صبرا و شاتیلا ایرانی بوده‌اند.

مطالب مرتبط:



Best Blogger Tips

0 نظرات:

شما می توانید شکلک ها یا همان اسمایلی های زیر را برای نشان دادن احساس خود در نظرات استفاده کنید، به سادگی کد قرار داده شده در کنار هر اسمایلی را کپی و پست کنید:
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| :)] :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر

مطالب پیشنهادی

این صفحه را به اشتراک بگذارید

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites