۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

نسل کشی سرخ‌پوستان توسط ایالات متحده آمریکا

نسل کشی سرخ‌پوستان آمریکا جنایت پردامنه و طولانی‌مدتی بود که به دنبال کشف قاره آمریکا توسط دریانوردان اسپانیایی در قرن شانزدهم آغاز شد. این قتل عام‌ها عمدتاً توسط کشورهای استعمارگر اروپایی خصوصا اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان به منظور سلطه بر مناطق مختلف قاره آمریکا و با هدف دستیابی اموال و املاک سرخ‌پوستان صورت می‌گرفت. بعد‌ها و به خصوص در نیمه دوم قرن نوزدهم، آمریکایی‌ها با کوچ دادن اجباری و جنگ‌هایی که به دنبال آن صورت می‌گرفت نقش پررنگی در نسل کشی سرخ‌پوستان ایفا نمودند.



تاریخ بومیان آمریکا از جمله داستان‌های تلخی است که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است، درحالی که اسناد و مدارک تاریخی نشان می‌دهد، پردان و اجداد آمریکایی‌های کنونی که خود را صاحب تمدن بشری می‌دانند، تمدن خود را بر پایه قتل عام و کشتار ۱۱۲ میلیون سرخپوست بنا کردند و در تاریخ نام خود را به عنوان بی‌رحم‌ترین قاتلان بشر به ثبت رساندند، مطلب دانشنامهٔ جنایات جنگی به بررسی ابعاد گوناگون طولانی‌ترین نسل کشی تاریخ بدست آمریکایی‌ها می‌پردازد.

مطالب مرتبط:



Best Blogger Tips

0 نظرات:

شما می توانید شکلک ها یا همان اسمایلی های زیر را برای نشان دادن احساس خود در نظرات استفاده کنید، به سادگی کد قرار داده شده در کنار هر اسمایلی را کپی و پست کنید:
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| :)] :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر

مطالب پیشنهادی

این صفحه را به اشتراک بگذارید

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites